Jak wytworzyć region obsługi pasażera ?

by

TLDR: Z artykułu dowiesz się w jaki sposób stworzyć region obsługi pasażera, jak umieścić obszar na stronie przewoźnika oraz w jaki sposób dotrzeć do większej ilości pasażerów. W artykule opisane zostały dwa narzędzia oraz pokazane krok po kroku jak z nich korzystać.

Na stronach wielu przewoźników, którzy prowadzą działalność opierającą się o przewóz pasażerów z adresu na adres, można zaobserować trend pokazywania regionów, które dany przewoźnik obsługuje. Regiony te często stanowią doskonały sposób na precyzyjne zwizualizowanie pasażerowi gdzie może się dostać. Aby zakreślić regiony i użyć ich na stronie, wcale nie potrzebujemy specjalistów z dziedziny IT (chociaż w niektórych przypadkach mogą okazać się potrzebni), wystarczy odpowiednia wiedza oraz poświęcenie odrobiny czasu na jak najdokładniejsze zakreślenie regionów, pamiętając przy tym, żeby region był dokładnie narysowany, jednakże nie przerysowany (optymalny). Zbyt dokładne narysowanie regionu może spowodować, że będzie zbyt ciężki dla strony, co negatywnie może wpłynąć na czas ładowania się strony. Mam tutaj na myśli duże regiony, składajace się z wielu setek tysięcy punktów. Za optymalny region można określić kształt który nie przekracza np. 1000 punktów. Precyzyjny region może już zostać określony kilkudziesięcioma punktami.

W sieci istnieje kilka narzędzi, które pozwalają na łatwe określanie regionów. Opiszę dwa narzędzia i pokażę w jaki sposób z nich korzystać. Pierwsze z nich to aplikacja tworzenia regionów przygotowana przez programistów Flotea, druga to narzędzie dostarczane przez Google Maps.

  1. Tworzenie regionu za pomocą narzędzia umieszczonego na portalu „bus do polski” link: https://bus-do-polski.pl/account.

Na poniższym filmie pokazane zostało w jaki sposób wytwarzać region narzędziem bus-do-polski. Film przedstawia również działanie portalu bus-do-polski, który prostą i skuteczną wyszkiwarką przewoźników dla pasażerów powracających z Niemiec, Holandii, Danii i innych krajów zachodnich Europy. To portal, który umożliwia szybkie i skuteczne powroty do polski, dzięki wysokiej jakości dobrze współpracujących przewoźników.

Narzędzie pozwala na eksport i import regionu w formacie KML i GeoJSON, czyli formatów plików, które służą do przenoszenia wykonanego obrysu. Pliki te można umieścić również na własnej stronie internetowej (stronie internetowej przewoźnika), można importować / eksportować / używać pliku obsługi pasażera w wielu miejscach, przerzucać pomiędzy programami, aktualizować… a co najwazniejsze wskazywać, skąd aktualnie zabiera się pasażerów.

 

Jak wytworzyć region obsługi pasażera ?
5 (100%) 1 głosów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *