Proste znalezienie tanich przewozów Autobusowych

by

Czy wiesz jak proste jest znajdowanie ofert przewozów autobusowych w Europie

Flotea to proste zorganizowanie taniego wyjazdu i zakup biletów autobusowych w całej Europie. Tutaj znajdziesz bilety autobusowe na przykład z Polski do Niemiec, Holandii, Wielkiej Brytanii, na Ukrainę, do Czech, Włoch i reszty krajów Europy których nie wymieniłem.  Porównasz wszystkie oferty przewozu Autobusem według ceny, rozkładu jazdy, wyposażenia autobusu, daty wyjazdu itd.
Flotea pomaga Ci znaleźć i dopasowuje dla Ciebie podróż w odpowiedniej cenie, oferując dużo dodatkowych opcji na przewozy autokarowe w całej Europie. Wyszukiwanie przewozu autobusem na stronie internetowej FLOTEA lub w aplikacji mobilnej FLOTEA na dzień dzisiejszy daje możliwość przeszukania przewozów ponad 150 przewoźników autobusowych i minibusami door to door. Oferujących ponad 55000 przewozów z Polski za granicę i zagranicy do Polski miesięcznie, mogą przewieźć ponad 2 500 000 osób. Na portalu Flotea masz dostęp do biletów autobusowych w najlepszych cenach. Znajdziesz także promocje, okazjonalne obniżki cen, a także takie okazje jak oferty last-minute ceny biletów nawet za 1zł .
Pasażer zamawia przewóz do Niemiec na portalu Flotea
Możesz dowolnie sortować wyniki wyszukiwania na połączenia takie jak przewozy osób z Polski do Niemiec lub przewozów osób z Holandii do Polski
W autobusie znajduje się szereg udogodnień dla każdego pasażera, są to, dostęp sieci Wi-Fi,  gniazdek elektrycznych na 220w, oraz toaleta.
Flotea pozwala na sortowanie wszystkich opcji wyszukiwania przewozu basem lub autobusem według godziny, dzięki czemu zapewnisz sobie idealny plan wyjazdu.

Jak uzyskać najtańszy bilet Autobusowy z Polski do Niemiec

Najlepszym sposobem, aby uzyskać najtańsze bilety autobusowe z Polski do Niemiec, jest zakup biletu z kilku lub kilkunasto dniowym wyprzedzeniem. Kupując bilety wcześniej, wynika że są one tańsze o około 20% od tych które kupowane są tuż przed wyjazdem, o ile nie znajdziesz biletu typu last-minute i kupisz promocyjny bilet za 1zł a to już prawdziwa okazja na Flotea.pl.

Jak uzyskać najtańszy przewóz Busem z adresu na adres z Polski do Holandii

Najlepszym i najpewniejszym sposobem, aby znaleźć najtańsze połączenie w relacji z Adresu na Adres Busem z Polski do Holandii, do Niemiec, Danii, Austrii jest podobnie jak w przypadku biletów Autobusowych zamówienie busa wcześniej. Na podstawie naszych statystyk, wiemy że średnie ceny przewozów busem z Polski do Holandii wynoszą 250zł. Bardzo dużo zależy także od kalendarza, ponieważ są okresy w których ceny przewozów idą w górę. A taże zamówienie busa z dnia na dzień w tym czasie jest wręcz niemożliwe. Dlatego zalecamy zamawiać przewóz na flotea.pl z dużym wyprzedzaniem lub zakup biletu on-line jeżeli przewoźnika na to pozwala.

Jak znaleźć przejazd? – zobacz film;)

      iPhona-iOS       i       Samsunga -Android

FLOTEA przewozy osób do Holandii

by

Breda to miasto leżące w Holandii. Znajduje się ono w prowincji Brabancja Północna, bardzo blisko granicy z Belgią.

Miasto Breda jest znane polskiej ludności,

ponieważ to tutaj właśnie znajduje się grób jednego z najbardziej znakomitych polskich generałów Stanisława Maczka. To właśnie on, razem ze swoimi żołnierzami przyczynili się do uwolnienia tego pięknego miasta spod okupacji niemieckiej. Dzięki temu wsławili się wśród holenderskiej ludności. Tutaj też znajduje się grób naszego generała.

W związku z tym warto odwiedzić również muzeum, które zostało poświęcone osobie generała Maczka. Do tego również możecie zobaczyć zamek z XVI wieku. Dzielnica staromiejska również zasługuje na uwagę przyjezdnych osób.

Breda to również miasto, gdzie można spotkać największą ilość Polaków w Holandii. Wielu naszych rodaków zdecydowało się tutaj rozpocząć nowe, lepsze życie razem ze swoimi bliskimi i przyjaciółmi.

 

Tutaj znajdziesz między innymi:

Busy do Holandii na naszej platformie FLOTEA zawsze masz największy wybór przewozów w całej Europie, ale przede wszystkim na trasach Polska – Holandia – Polska

🚌 Busy z Opola do Bredy

Busy z Opola do Bredy codziennie jeżdżą busy door to door, więc kierowca zawiezie Ciebie z podanego adresu na podany przez Ciebie adres.

🚌 Busy z Gliwic do Holandii

Busy z Gliwic do Bredy  ponad 150 przewoźników oferujących przewozy door to door daje dziennie 450 przewozów i 3600 miejsc w busach.

🚌 Busy z Olsztyna do Holandii

Busy z Olsztyna do Bredy  jak zwykle z północnej części Polski sporo osób wyjeżdża dorobić w Holandii i z tego pięknego zakątka naszego kraju mamy także bardzo dużo przewozów do Niemiec, Holandii i Belgii

 

Najlepsi przewoźnicy są na platformie FLOTEA

Z naszymi zaufanymi przewoźnikami zawsze dojedziesz bezpiecznie Flotea, a bo właśnie dopierając przewoźników stawiamy na wygodę ale przede wszystkim bezpieczeństwo. I co najważniejsze możesz zamówić przewóz za pomocą aplikacji mobilnej na swój smartfon.

Pasażer kupił bilet w aplikacji mobilnej Flotea

 

To świetne rozwiązanie pobierz aplikację FLOTEA

      iPhona-iOS       i       Samsunga -Android

 

Najstarsze miasto Niemiec – piękne Koblenz am Rhein

by

Koblencja

Czy też niemiecka Koblenz, to miasto położone w dorzeczu dwóch wielkich rzek- Menu i Mozy, jest jednym z najstarszych miast u naszych zachodnich sąsiadów. Założyli go już starożytni Rzymianie. Był tu w prawiekach nawet sam Juliusz Cezar. Miasto przyciąga do siebie malowniczym położeniem i ciekawymi dziejami, przewodnicy miejscy godzinami mogą rozpowiadać o masie ciekawostek związanymi z niezliczonymi oblężeniami miasta. Byli tu i Francuzi i Rosjanie a nawet Szwedzi, jakoś tak się złożyło, że jakoś Polakom w te strony nigdy nie było po drodze. Ale ostatnimi czasy wszystko się zmienia.

Piękne miasto Koblenz

To właśnie w Kobylencji urodził się Metternich- architekt dziejów Europy w XIX wieku, również warto wiedzieć, że także tu przyszedł na świat Thomas Anders, czyli połowa zespołu „Modern Talking” Samo Koblenz leży w pobliżu wielkich szlaków komunikacyjnych. Nieopodal przecinają się autostrady A1 i A3. Geologicznie również Kobylenz jest położony dość ciekawie, przez co przed niecałą dekadą miasto nawiedziło dość silne trzęsienie ziemi. Amplituda wstrząsów sięgała 4 stopni Richtera.

Twierdza Ehrenbreitstein

Niezliczone wojny, trapiące okolicę od średniowiecza po XIX wiek spowodowały, że założono tu olbrzymią twierdzę. Budowa trwała od 1817 do 1828 roku. Na jej miejsce wybrano malowniczo położone wzniesienie gdzie wcześniej urzędował arcybiskup Trewiru. Szybko miejsce to przeobraziło się w niekończący się ciąg umocnień i fortów. Do obrony Koblenz miało służyć m.in. największe dzieło Europy w tym czasie – nazywało się Vogel Greif. Co ciekawie po dokończeniu budowy twierdzy Ehrenbreitstein, czasy i technika wojskowa zmieniła się na tyle, że twierdza z wojennego punktu znaczenia nie odgrywała żadnej roli. Po porażce Niemiec w I wojnie światowej decyzją układu Wersalskiego miano twierdzę zniszczyć, ale urzędująca w Berlinie komisja uznała, że nie ma to sensu i dzięki niej możemy podziwiać ją w pełnej krasie. Jest to druga pod względem wielkości zachowana do dziś twierdza w Europie. Na terenie twierdzy Ehrenbreitstein obecnie działa hotel i oddział narodowego muzeum z którego najbardziej znana jest kolekcja reliktów archeologicznych.

Koblenz Twierdza Ehrenbreitstein

Wino i lokalne specjały

Jeśli już jesteśmy w Koblenz nie sposób by było nie spróbować lokalnych destylatów. Ich smak i aromat docenili już m.in. Thoms Jefferson czy królowa Wiktoria. Najsłynniejszym miejscem w mieście gdzie można dosłownie można przebierać w ofercie win jest muzeum winiarstwa Deinhard. Tu właśnie, w położonej pod ziemi piwnicy można zdegustować wino i podczas wizyty zobaczyć także warunki w jakich dojrzewają najlepsze w okolicy trunki. Co ciekawe muzeum znajduje się tuż obok miejscowego teatru, więc nierzadką jest sytuacja, że któryś z widzów spektaklu wykorzystuje przerwę by spróbować lokalnych win.

Tradycje i festiwale

Oczywiście jak to już za naszą zachodnią granicą bywa, w każdym większym mieście można liczyć na bogatą ofertę kulturalną. Kobylencja także nie pozostaje w tyle. 10 sierpnia każdego roku na brzegach Renu odbywa się festiwal pod nazwą „Ren w płomieniach”. Wtedy to podczas jednego wieczoru na trasie Spay/Braubach-Koblenz wypływa około 70 łodzi na których pokładzie odbywają się w wieczornej romantycznej scenerii pełne uroku pokazy ognia, zakończone niezwykle efektowną inscenizacją płonięcia twierdzy Ehrenbreitstein. Do dla uzyskania tego rodzaju efektu artyści nie szczędzą płonących na czerwono ogni bengalskich.

Koblenz festiwal Ren w płomieniach

Odwiedzając Koblenz pierwszą niedzielę lipca można zarezerwować na „Galę Augusta”, to jednodniowa akcja poświęcona królowej Auguście Marii Sasko-Weimarskiej, żonie pruskiego cesarza Wilhelma I, która żyła w latach 1850-58 na lokalnym zamku. Ten dzień zawsze połączony jest z odbywającymi się równocześnie dnami UNESCO. Podczas Gali Augusta na brzegach Renu odbywają się koncerty, przedstawienia, pokazy i mnóstwo innych rzeczy potrafiących sprawić radość każdemu.

Zakochaj się w Koblenz am Rhein

 

Zatem jeśli podoba Ci się opis, odwiedź to pełne kościołów, rzeźb, fontann, pałaców i ciasnych, zabytkowych uliczek miasto. Z pewnością nie będziesz się tu nudził. Jak najszybciej zarezerwuj podróż na Flotea.pl .

Czy wiesz, że na Flotea.pl znajdziesz busy a także autokary do i z Niemiec ? Kliknij i sprawdź oferty wielu przewoźników.

Paryż historie zapomniane – najszybszy pasażerski samolot świata

by

Tragedia w Paryżu

Najszybszy pasażerski samolot świata – Jest 25 lipca 2000 r. z lotniska Charles`a de Gaull`a podrywa się do lotu naddźwiękowy pasażerski samolot- Concord Air france 4950 i jest to Najszybszy pasażerski samolot świata, niestety coś idzie nie tak. Z silnika na lewym skrzydle jeszcze na ziemi zaczyna zaczyna wydobywać się ogień. Niestety samolot przekroczył już prędkość krytyczną i musi wzbić się w powietrze. Następują chwilę grozy. Pilot postawiony w takiej sytuacji ma tylko jedno wyjście. Może wykonać w powietrzu jak najszybszy obrót i ponownie wylądować.

Najszybszy pasażerski samolot świata

Niestety po parunastu sekundach jest już w takim stanie, że sterowanie przestaje być możliwe. Następuje katastrofa. Concord linii Air France rozbija się o budynek oddalonego o kilkanaście kilometrów hotelu „Les Relais Bleus” w Gonesse pod Paryżem. Ginie 113 ofiar: 100 pasażerów, 9 osób załogi wraz z pilotem oraz 4 osoby znajdujące się w hotelu (m.in. dwie Polki) znajdujące się w tej tragicznej chwili w hotelu.

 

Filmy ukazujące upadek Concorda

można dziś spokojnie odnaleźć na Internecie. Pokazują one nie jedynie samą tragedię ludzką, ale też jednocześnie są symbolem powolnego upadku wielkiego ludzkiego projektu. Upadku marzenia o najszybszym, powszechnie dostępnym środku komunikacji, dzięki któremu pokonanie odległości z Europy do Ameryki trwało jedynie niecałe 3,5 godziny. Katastrofa Concorda ma w sobie coś podobnego do tragedii Titanica, niemniej, nie była aż tak spektakularna. Już nieco wcześniej legenda francusko-brytyjskiego projektu trochę rdzewiała. Paryska katastrofa była jedynie kolejnym gwoździem do trumny ludzkiego marzenia o pasażerskim samolocie z którego pokładu można widzieć zakrzywienie Ziemi.

Idea pasażerskiego samolotu naddźwiękowego niemal od początku przełamania bariery prędkości dźwięku kiełkowała w głowach wizjonerów i konstruktorów. Jako pierwsi ambitnego zadania podjęli się Francuzi i Anglicy jeszcze w latach sześćdziesiątych. Projekt okazał się na tyle drogi i skomplikowany, że dla jego dokończenia potrzeba było złączyć siły. W 1962 r. powstało konsorcjum złożone z francuskiej firmy Seat Aviasion i British Aircraft Corporation. Przedsięwzięcie wsparły rządy obu krajów i w ciągu paru lat, już wspólnie, opracowano techniczne szczegóły. Concord samą nazwą miał także nawiązywać do współpracy. Jego nazwa w dosłownym tłumaczeniu oznacza „jedność, zgoda”.

FLOTEA to najwygodniejszy sposób na dotarcie do lotniska w Paryżu

 

Pierwszy lot nowego cuda techniki

odbył się w 1969 r. w Touluse roku a towarzyszyło mu niezwykłe zainteresowanie mediów- niczym jak za czasów pierwszych lotów z początków XX wieku. Próba okazała się pomyślna i w ciągu siedmiu lat samolot wprowadzono do normalnego użytku. Z miejsca zaczął robić niebywałą karierę. Posiadanie w swojej flocie powietrznej Concorda stało się marzeniem wielu linii lotniczych. Concorda zakupiły wszystkie największe wówczas linie lotnicze świata

Warto poświęcić słowo temu jak wyglądał lot tym naddźwiękowym cakiem. Otóż jego pasażerów zawsze traktowano priorytetowo. Szczęśliwcy posiadający bilet nie musieli przechodzić rutynowej odprawy bagażowej i celnej. Już na lotnisku były przeznaczone dla nich specjalne poczekalnie z wyjątkowo wygodnymi miejscami. Na pasie startowym Concord także był traktowany priorytetowo.

Zarówno przy starcie jak i lądowaniu zawsze miał pierwszeństwo, przez co nigdy w historii nie doszło do spóźnienia, poza jedynym, feralnym lotem z Paryża Na pokładzie nie było klas. Posiłki na pokładzie podawano na specjalnych, porcelanowych talerzach, a z okazji przełamania prędkości dźwięku serwowano pasażerom szampana. Oczywiście przelot Concordem, nie należał do tanich przyjemności. Był to luksus jedynie dla najbogatszych. Ale wg ludzi lecącym nim było warto. Tylko Concord oferował przeloty na wysokości 18 km.

Mimo ogromnej sympatii dla Concorda, szybko wyszły także na jaw jego niedoskonałości. Samolot był energochłonny, spalał ogromną ilość paliwa. Swoje dołożył również kryzys paliwowy lat siedemdziesiątych. Hałas jaki emitował samolot wielokrotnie przekraczał również normy, przez co coraz władze, w USA zaczęły wydawać zakazy lądowania na tamtejszych lotniskach. Zamiast 80 początkowo zamówionych do realizacji samolotów, liczba wyprodukowanych Concordów zatrzymała się na 16 maszynach. Sen Concorda trwał. Aż do feralnego 25 lipca 2000 r.

Wygodnie miejsca siedzące

 

Śledztwo po katastrofie

Jak wykazało śledztwo po katastrofie, winę za tragedię ponosiła metalowa część podwozia jaka odpadła od startującego parę minut wcześniej rejsowego samolotu. Niepozorny kawałek metalu rozerwał oponę a strzępy gumy co miała wpływ na uszkodzenie zbiorników paliwa. Mała iskra która wytworzyła się przy okazji zapoczątkowała tragedię. Chodź projektanci po katastrofie podjęli wielki wysiłek, m.in. wzmocniono konstrukcję obudowy zbiornika paliwa, a samolot wyposażono w lepsze opony, upadku legendy nie dało się już powstrzymać.

Ograniczano powoli loty najsłynniejszym samolotem pasażerskim w dziejach, aż w końcu zaprzestano jego eksploatacji. Concord, mimo zaledwie jednej katastrofy nie spełnił do końca swej misji, miał być najszybszy, najlepszy, najbardziej prestiżowy i nigdy nie ulec awarii.

Dnia 26 listopada 2003 r. odbył się ostatni lot Concordem. Pożegnanie legendy odbyło się z iście królewskimi honorami. Sam królowa Elżbieta w towarzystwie premiera Francji obserwowała moment podejścia do lądowania, Najszybszy pasażerski samolot świata Concord w ostatnich chwilach lotu towarzyszyły myśliwce RAFu. Na płycie lotniska nie obyło się bez łez i szampana. Można było odnieść wrażenie, że odchodzi ktoś bliski a nie jedynie środek transportu.

Concord jako Najszybszy pasażerski samolot świata, bez wątpienia nieco wyprzedził swoją epokę. Być może gdyby nie ekonomia i strach przed lataniem po zamachu na WTC w 2001 r. do dziś dalej oferowano by naddźwiękowe podnóże za ocean. Zapewne reaktywacja Concorda to zapewne kwestia czasu i gdy tylko postęp techniczny wykona kolejny krok naprzód będziemy znów mogli cieszyć się z dobrodziejstw powszechnie dostępnej naddźwiękowej podróży powietrznej.

Z Paryża w wybrane miejsce w Polsce dostaniesz się znajdując w łatwy sposób tanie połączenia Autobusem lub Busem door to door