FLOTEA – cenne wskazówki dla podróżnych

by

Jak poprawić sobie dojazd w Niemczech, Holandii, Danii… lub innym kraju Europy do pracy.                                           


Wybierając się za granicę i chcąc kupić bilet Autobusowy lub zamówić Busa z Adresu na Adres, nie zawsze jest tak różowo jak wydaje się większości z nas, myśląc że wybierasz numer do przewoźnika i już masz zapewniony przejazd. Tymczasem okazuje się że czasami jest to wielogodzinne przeglądanie stron internetowych różnych przewoźników, a więc na każdej z odwiedzanych stron internetowych, wybieranie numeru telefonu.

I wtedy dopada większość pasażerów „szara rzeczywistość” pierwszy przewoźnik nie odbiera, drugi przewoźnik nie ma miejsc, trzeci przewoźnik ma miejsca ale na jutro, kolejny nie jedzie w ten rejon który ma zaznaczony na ładnej mapie swojej stronie internetowej 🙂 Można czasami się po prostu wkurzyć..

Ale można temu zapobiec..

I korzystanie z transportu tego rodzaju czyli przewóz osób z zagranicy do Polski BUSEM z adresu na adres, choć czasami może nie być tak przyjemne jak dojazd  własnym samochodem do pracy w Niemczech, może i ma wiele korzyści.

Zmniejsza nasze obciążenie kierowania własnym samochodem, zmniejsza koszty przejazdu, daje możliwość poznania nowych osób, oraz pozwala na fajne wykorzystanie czasu w trakcie podróży.

A także dojazd do pracy takim typem transportu umożliwia zrelaksowanie się przed następnym dniem pracy, gdzie w czasie jazdy możemy się po prostu wyspać i prawie prosto z busa, po odświeżeniu się możemy iść do pracy.

Zawsze pomocni kierowcy

Dojazd do pracy zagranicą

Przeczytaj o zaletach cyklicznego, zapewne raz w miesiącu lub raz na kwartał dojeżdżania do pracy ze sprawdzonymi przewoźnikami FLOTEA.pl

① Śledź swój swojego BUSA przed wyjazdem
Dzięki temu, że masz stały kontakt z przewoźnikiem możesz w łatwy sposób monitorować o której godzinie po Ciebie przyjedzie. To pozwoli Ci na zaplanowanie swojego czasu tuż przed wyjazdem. Jeżeli już wiesz że bus przyjedzie trochę później, możesz wypić w spokoju jeszcze jedną poranną kawę lub zjeść bez pośpiechu śniadanie, lub obiad. W zależności o jakiej porze ruszasz w trasę, bez obawy że w biegu będziesz wychodzić z domu.

②Aplikacja mobilna FLOTEA
To nic prostrzego jak ułatwianie sobie życia, wystarczy że pobierzesz aplikację FLOTEA na swój iPhone lub telefon z Androidem i oszczędzasz tym sposobem mnóstwo czasu na znalezienie kolejnego przejazdu. Dzięki aplikacji nie musisz przeglądać dziesiątek stron internetowych aby znaleźć przewóz na przykład do Holandii lub Niemiec. Dzięki aplikacji FLOTEA masz pod ręką tysiące ofert przewozu Autobusami lub Busami w relacji z Adresu na Adres.

③ Rezerwacja miejsc w BUSIE
Zamawiając busa możesz umawiając się z przewoźnikiem na wyjazd zarezerwować miejsce zarówno dla siebie i swojego współpasażera. Co Ci to daje, po prostu spędzisz miło podróż z przyjaciółką lub przyjacielem. Możecie w czasie wielogodzinnej podróży poplotkować, lub omawiać ważne rzeczy zawodowe, ustalić swoje ważne sprawy.

④ Aplikacja, która umili Twój Czas
W aplikacji mobilnej FLOTEA masz radio internetowe, otwierasz aplikację i klikasz PLAY – odrazu możesz założyć na uszy słuchawki i słuchać wszędzie za granicą Polskiego Muzycznego Radia. Dowiesz się o porannych nowościach w Polsce, odsłuchasz  w piątkowy wieczór playlisty DMC, lub posłuchasz świetniej muzyki.

⑤ Dostęp do internetu – sieć Wi-Fi w pojazdach
Większość przewoźników we Flotea w swoich busach czy autokarach możliwość daje podłączenia się pasażerom do internetu. Nie obawiaj się że będziesz musiał korzystać z roamingu ponosząc większe koszty.

⑥ Gniazdka elektryczne w autobusie
Jeśli podróżując, często używasz komputera lub telefonu, teraz nie musisz się martwić o baterię. Dzięki gniazdkom umieszczonym pod siedzeniami łatwo naładujesz swój sprzęt.

⑧  Przekąski w czasie jazdy, żaden problem
Jeżeli zdarzy się tak, że zapomniałeś że trzeba zaopatrzyć się w coś do picia czy jedzenia na podróż. To nie problem. Wystarczy, że zapytasz kierowcę, kiedy będzie postój on na pewno zatrzyma się na parkingu autostradowym. Wprawdzie ta zaleta jest bardziej przystępna dla przewozów BUSEM door to door, ale warto także zapytać kierowcę autobusu. Oni także często zgadzają się na chwilowe zatrzymanie na prośbę pasażerów.

⑨ Toaleta na pokładzie autobusu
W większości autobusów rejsowych jest toaleta w standardzie i możesz bez problemu z niej skorzystać. Jeżeli chodzi o busy, powinieneś poprosić kierowcę aby się zatrzymał. On na pewno to dla Ciebie zrobi z racji tego że bus to mały pojazd.

 

Dostęp do internetu w autobusie to już standard;)

 

Autobusem do Gent – najbogatszego miasto w Europie w średniowieczu

by

Gent – najbogatsze miasto w Europie W średniowieczu Gent zaliczał się do najbogatszych miast w Europie i swoja wielkością w tej części Europy ustępował jedynie Paryżowi. Nic w tym dziwnego skoro ogniskowało się tu niebywałe bogactwo spowodowane tym, że Gent przodował w produkcji najlepszego na świecie sukna. Do dziś ślady tego widoczne są po całym mieście. Najwięcej zabytków z listy UNESCO na terenie Belgii znaleźć można właśnie tu, z dzwonnicą Belfort czy zamkiem książąt flandryjskich na czele. 

Trochę historii

Od najstarszych czasów miasto zamieszkiwali chronologicznie: Rzymianie, Frankowie i Wikingowie. Jak już wspomniano Gent przez swoją pozycję ekonomiczną było aż nad wyraz bogate. Z tego powodu nieraz  bojowało przeciwko królom z sąsiednich państw bądź też ogrywało ważną rolę w międzynarodowych konfliktach, jak np. w wojnie stuletniej. Samo również nierazn a własnym podwórku było świadkiem powstań lokalnych robotników, chcących także partycypować w bogactwie przez siebie produkowanym. Tu też podpisano w 1814 roku tzw. umowę z Gent kończącą wojnę brytyjsko-amerykańską. Umowa ostatecznie uregulowała granicę między USA i Kanadą która notabene obowiązuje do dziś. Miasto także w 1913 roku było gospodarzom światowej wystawy EXPO. 

Exhibition halls in Expo, Belgium

Warto odwiedzić/zobaczyć

Jedną z dominant miasta jest dzwonnica Belfort. Zalicza się ona ze swoimi 95 metrami do jednych z najwyższych na terenie Belgii. Na jej szczycie znajduje się mechanizm złożony z 50 dzwonów, które wygrywają melodię co każde 15 minut. Będąc w Gent nie sposób nie odwiedzić miejscowego zamku (Het Gravensteen) który od XII wieku był siedzibą książąt Flandrii. To potężna kamienna budowla z 26 basztami. Z murów i wież zamku rozpościera się imponujący widok na całą okolicę. Podziwiać z niego można choćby nabrzeża: zielne (Graslei) i zbożowe (Korenlei). Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie by podziwiać miasto również z innej perspektywy- statku. Gent proponuje liczne rejsy po miejskich kanałach podczas których można podziwiać piękno miasta. Zwłaszcza na szczególną uwagę zasługuje cechowy dom żeglarzy- bogacie zdobiony elementami nawiązującymi do morza. Jest to prawdziwa architektoniczna perełka. 

Gent oferuje także coś na ząb. Specjalnością lokalnych cukierników jest deser znany szerzej jako nos z Gent. Legenda mówi, że deser to pokłosie prac pewnego aptekarza, który pracował nad przedłużeniem przydatności do spożycia jednego ze swoich syropów. Gdy zobaczył, że syrop ten po paru dniach zastyga z zewnątrz a pozostaje w swej konsystencji w środku doszedł do wniosku, że taki produkt może się równie dobrze można sprzedawać jako smakołyk na targu. Aptekarz podobno bardzo szybko wzbogacił się na swoim odkryciu. W każdym razie nos przez niego wynaleziony do dziś zachwyca miejscowych i turystów smakiem oraz wyglądem. W miejscowych kawiarniach nosy proponowane są w wielu smakach i odcieniach. 

Ciekawostki 

W katedrze św. Bawona znajduje się uznawany za jeden z najpiękniejszych na świecie ołtarzy. Tzw. ołtarz z Gent. Jest to arcydzieło sztuki powstałe w XV wieku.  Składa się z 12 części, a każda z nich przedstawia inną scenę z Biblii. Ołtarz stworzony jest tak, że tworzy doskonałą iluzję perspektywy. Patrząc na niego ma się wrażenie jakby obserwowało się rzeczywiste wydarzenia. Całkowita powierzchnia ołtarza to aż 25 metrów kwadratowych. O jego wyjątkowości świadczy już to, że tworzyli go wybitni artyści- bracia van Eyck, którzy milimetr po milimetrze ręcznie malowali każdą z 284 postaci. Dla dopełnienia statystki warto dodać, że w ołtarzu znajduje się wizerunki 47  różnego rodzaju roślin. Ołtarz stanowi tak wielką atrakcję, że nawet wielcy dyktatorzy- Napoleon i Hitler pragnęli go mieć z swoich prywatnych kolekcjach. Fürer Rzeszy pragnął go umieścić w swoim mauzoleum, które planował zbudować na w Linzu. (Tu może być link do Linzu). Do realizacji tego planu na szczęście nigdy nie doszło. 

Jeśli zaciekawił cię Gent nie czekaj, udając się tam pamiętaj o Flotea.pl . Zapraszamy do rezerwacji – także w systemie door2door. 

Czy wiesz, że na Flotea.pl znajdziesz autokary do Gent ? Kliknij i sprawdź oferty wielu przewoźników. 

Bus od drzwi do drzwi, czyli wygodne podróżowanie w dobrej cenie

by

Planowanie dalekiej wyprawy zawsze wiąże się z wielkim stresem i przygotowaniami, które pochłaniają mnóstwo czasu i nerwów. Możesz ułatwić sobie to trudne zadanie, korzystając z naszej wyszukiwarki lub aplikacji FLOTEA, umożliwiających znalezienie połączenia i zakup biletów, również w systemie bus od drzwi do drzwi. Oto, jak samodzielnie zorganizować przewóz międzynarodowy w najwygodniejszy z możliwych sposobów.

Nowoczesna forma podróży – Bus od drzwi do drzwi czyli wygodne podróżowanie w dobrej cenie

W dzisiejszych czasach dążymy do tego, aby podróżować jak najkrócej oraz w maksymalnie komfortowych warunkach. Za najdogodniejszą formę przemieszczania się między państwami uchodzi przelot samolotem, jednak latanie jest stosunkowo drogie i jeśli nie złapiemy okazji, za bilety możemy zapłacić więcej, niż za kilkudniowy pobyt w wybranym kraju. Mimo, że podróż drogą lotniczą jest krótsza od wyprawy busem, to właśnie ten typ przejazdu okazuje się najbardziej opłacalny.

Tym bardziej, że istnieją aplikacje ułatwiające znalezienie korzystnego połączenia, nazywanego przez turystów bus door to door, co znaczy bus od drzwi do drzwi.

Innowacyjny system bus od drzwi do drzwi pozwala użytkownikowi zaplanować dokładnie taką podróż, jakiej ten oczekuje. Czytelna wyszukiwarka ułatwia porównywanie przewozów międzynarodowych wielu konkurencyjnych firm oraz wybór najlepszej opcji dla siebie. Decydując się na przewóz od drzwi do drzwi, przewoźnik odbiera nas spod wskazanego adresu i zawozi tam, gdzie chcemy. To niesamowicie wygodne, ponieważ często planowe przystanki są oddalone od miejsc, do których planujemy dotrzeć. Wybierając busa realizującego przewozy od drzwi do drzwi, gwarantujemy sobie komfortową podróż. Coraz więcej firm wdraża system bus door to door, co cieszy turystów, będąc dużym udogodnieniem i pozytywnie wpływając na atmosferę przejazdu.

Zamów bus od drzwi do drzwi, nie wychodząc z domu

Z możliwości zarezerwowania busa i zakupu biletów z domu korzysta już wiele osób, lecz ta opcja wciąż jest tajemnicą dla tradycjonalistów, stawiających na sprawdzone formy rezerwacji podróży. Opracowaliśmy nowoczesną aplikację, której głównym zadaniem jest pomoc w bukowaniu przejazdów, również w formie bus od drzwi do drzwi. Wyszukiwarka pozwala zarezerwować przewoźnika i zapłacić za bilet, który możemy wydrukować lub zachować na telefonie.

Na uwagę zasługuje fakt, że aplikacja porównuje ceny biletów oraz długość jazdy, pozwalając użytkownikowi na podjęcie decyzji z domu. Jeszcze dziś możesz zamówić busa od drzwi do drzwi z Polski lub do Polski, planując wygodny przejazd na wybranej trasie. Sprawdź naszą darmową aplikację mobilną FLOTEA, która jest dostępna na Android, a niedługo również iOS. Możemy Cię zapewnić, że zamówiony bus od drzwi do drzwi przyjedzie na czas, a Ty szybko dotrzesz do celu, nie martwiąc się podróżą powrotną.

Aplikacja mobilna FLOTEA

by

Tak łatwo zamówisz BUSA jak nigdy

Co myślisz o takim zamawianiu BUSA? 🚐🚐 lub zakupie biletu na Autobus w całej EU 🇪🇺

PLUSY 💁‍♀️🙋‍♂️ Pasażer jest pewien że Przewoźnik po niego przyjedzie

PLUSY 🚐🚐 Przewoźnik wie że Pasażer nie wycofa się z wyjazdu

 

Pobierz Aplikację tutaj

 

 

Wejdź także na naszą stronę www.flotea.pl gdzie założysz swoje konto Pasażera

 

Wielka Historia Freiburga i przewozy osób Niemcy-Polska

by

Freiburg

Gdyby ktoś chciał zobaczyć piękne miasto w którym piękno skrywa się w detalach niech pakuje plecak i szybko udaje się do Freiburga przewozem osób Niemcy-Polska. Tu właśnie wielka historia splata się z piękną architekturą, okolicznymi górami i przecinającymi miasto strumykami. Dodatkowo ze względu na bliskość Francji i Szwajcarii (około 40 kilometrów) Freiburg stanowi doskonałą bazę wypadową do sąsiednich krajów.

Trochę historii

Tak gęsto obecne na starym mieście strumyki to pozostałość po średniowiecznych czasach w których mieszczanie zbudowali taki system strumyków chroniąc się przed wszechobecnym w tym czasie brudem i zarazkami oraz wybuchającymi wtedy także bardzo często pożarami. Do XVI wieku potoki służyły też jako miejsce do pozbywania się nieczystości, lecz wówczas rada miejska zakazała tego typu praktyk. Widać już wtedy Niemcy zdawali sobie sprawę, jak bardzo opłaca dbać o swoje środowisko życia. Wracając do dziejów miasta wspomnieć należy, że na przestrzeni wieków bardzo często zmieniała się tu władza. Do 1368 roku rządzili tu niepodzielnie lokalni książęta, lecz mieszczanie nie mogący znieść surowych rządów tych władców, sami zdecydowali się u nich wykupić, oddając zwierzchnictwo nad sobą w ręce dynastii Habsburgów.

Stare masto – Freiburg

To właśnie oni w 1457 roku założyli słynny Uniwersytet Freiburski. W XVII wieku miasto przeżyło wiele zawirowań. Wiele razy było odbijane z rak do rąk w czasie wojny trzydziestoletniej przez walczące przeciwko sobie wojska: szwedzkie, duńskie, francuskie czy austriackie. W końcu tego to wieku Ludwik XIV, król Francji, przyłączył je do swego królestwa by stracić je w zaledwie paręnaście lat później. Później, aż do zjednoczenia Niemiec Freiburg należał już samodzielnego księstwa Badenii.

Warto odwiedzić/zobaczyć

Jest parę miejsc we Freiburgu szczególnie godnych polecenia. Na pierwszy ogień można obrać za cel rynek ze szczególnie pięknymi budynkami Starego i Nowego Ratusza. Nieopodal warto też odwiedzić przepiękna katedrę Münster, będącą prawdziwą architektoniczną perełką, pełną rzeźb i bogatych zdobień. Katedra zbudowana jest w całości z czerwonego piaskowca. W pobliżu placu na którym się ona znajduje ciągnie się jedna z głównych ulic miasta czyli Kaiser-Joseph-Straße, na której krzyżują się tory tramwajowe wiodące niemal z każdego zakątka miasta. Między innymi na tej ulicy stoi jedna z najciekawszych budowli miejskich czyli Basel Hof, co w dosłownym tłumaczeniu oznacza Trybunał Bazylejski. Nazwa wzięła się stąd, że znaleźli tu swego czasu schronienie biskupi z Bazylei uciekający przed prześladującą ich reformacją. Z kolei jeśli ktoś jest chętny zobaczyć panoramę miasta nic prostszego.

Słynna Katedra Munster

Wystarczy udać się na sąsiadujące od wschodu z miastem wzniesienie Schlossberg z którym możemy podziwiać piękną okolicę pogranicza Niemiecko-Szwajcarsko-Francuskiego. Nie umknie nam stamtąd absolutnie nic, żadna z dominant miasta. Zatem jak na dłoni zobaczymy dominujące nad nim wieże kościołów: Serca Jezusowego oraz św. Jana z wysokimi podwójnymi wieżami. Jedną z głównych atrakcji samego wzgórza jest wieża wieża Bismarcka osiągająca wysokość 12,5 metra. Znajdziemy też na wzniesieniu kamienny pomnik postawiony na cześć I wojny światowej.

Ciekawostki

Ze względu na dużą ilość słonecznych dni w roku Freiburg znany jest jako niemiecka stolica elektrowni słonecznych. Prócz Schlossbergu

Freiburg, Breisgau

popularnym szczytem w okolicach Fryburga jest wzniesienie Kaiserstuhl gdzie wg. legend spoczywa dawny niemiecki cesarz Fryderyk Barbarossa (Ten na cześć którego Hitler nadał nazwę planu podboju ZSRR). Według lokalnych legend ma on przebudzić się jeśli tylko Niemcom będzie zagrażać jakieś niebezpieczeństwo. Góra ma pochodzenie wulkanicznie, a w jej nazwa pochodzi stąd, że w jej sylwetce ktoś kiedyś dopatrzył się tronu. Same góry Schwarzwaldu ( czyli czarnych gór) od niepamiętnych czasów miały ponurą sławę niebezpiecznych i niedostępnych ze względów na ich gęste zalesienie. Obawiali się ich także starożytni Rzymianie, stąd też granica ich imperium sięgała właśnie do tych okolic.

Jeśli zaciekawił cię Freiburg nie czekaj, udając się tam pamiętaj o Flotea.pl . Zapraszamy do rezerwacji – Busa z Niemiec do Polski także w systemie door2door.

Czy wiesz, że na Flotea.pl znajdziesz autokary do Freiburgu ? Kliknij i sprawdź oferty wielu przewoźników.

Najstarsze miasto Niemiec – piękne Koblenz am Rhein

by

Koblencja

Czy też niemiecka Koblenz, to miasto położone w dorzeczu dwóch wielkich rzek- Menu i Mozy, jest jednym z najstarszych miast u naszych zachodnich sąsiadów. Założyli go już starożytni Rzymianie. Był tu w prawiekach nawet sam Juliusz Cezar. Miasto przyciąga do siebie malowniczym położeniem i ciekawymi dziejami, przewodnicy miejscy godzinami mogą rozpowiadać o masie ciekawostek związanymi z niezliczonymi oblężeniami miasta. Byli tu i Francuzi i Rosjanie a nawet Szwedzi, jakoś tak się złożyło, że jakoś Polakom w te strony nigdy nie było po drodze. Ale ostatnimi czasy wszystko się zmienia.

Piękne miasto Koblenz

To właśnie w Kobylencji urodził się Metternich- architekt dziejów Europy w XIX wieku, również warto wiedzieć, że także tu przyszedł na świat Thomas Anders, czyli połowa zespołu „Modern Talking” Samo Koblenz leży w pobliżu wielkich szlaków komunikacyjnych. Nieopodal przecinają się autostrady A1 i A3. Geologicznie również Kobylenz jest położony dość ciekawie, przez co przed niecałą dekadą miasto nawiedziło dość silne trzęsienie ziemi. Amplituda wstrząsów sięgała 4 stopni Richtera.

Twierdza Ehrenbreitstein

Niezliczone wojny, trapiące okolicę od średniowiecza po XIX wiek spowodowały, że założono tu olbrzymią twierdzę. Budowa trwała od 1817 do 1828 roku. Na jej miejsce wybrano malowniczo położone wzniesienie gdzie wcześniej urzędował arcybiskup Trewiru. Szybko miejsce to przeobraziło się w niekończący się ciąg umocnień i fortów. Do obrony Koblenz miało służyć m.in. największe dzieło Europy w tym czasie – nazywało się Vogel Greif. Co ciekawie po dokończeniu budowy twierdzy Ehrenbreitstein, czasy i technika wojskowa zmieniła się na tyle, że twierdza z wojennego punktu znaczenia nie odgrywała żadnej roli. Po porażce Niemiec w I wojnie światowej decyzją układu Wersalskiego miano twierdzę zniszczyć, ale urzędująca w Berlinie komisja uznała, że nie ma to sensu i dzięki niej możemy podziwiać ją w pełnej krasie. Jest to druga pod względem wielkości zachowana do dziś twierdza w Europie. Na terenie twierdzy Ehrenbreitstein obecnie działa hotel i oddział narodowego muzeum z którego najbardziej znana jest kolekcja reliktów archeologicznych.

Koblenz Twierdza Ehrenbreitstein

Wino i lokalne specjały

Jeśli już jesteśmy w Koblenz nie sposób by było nie spróbować lokalnych destylatów. Ich smak i aromat docenili już m.in. Thoms Jefferson czy królowa Wiktoria. Najsłynniejszym miejscem w mieście gdzie można dosłownie można przebierać w ofercie win jest muzeum winiarstwa Deinhard. Tu właśnie, w położonej pod ziemi piwnicy można zdegustować wino i podczas wizyty zobaczyć także warunki w jakich dojrzewają najlepsze w okolicy trunki. Co ciekawe muzeum znajduje się tuż obok miejscowego teatru, więc nierzadką jest sytuacja, że któryś z widzów spektaklu wykorzystuje przerwę by spróbować lokalnych win.

Tradycje i festiwale

Oczywiście jak to już za naszą zachodnią granicą bywa, w każdym większym mieście można liczyć na bogatą ofertę kulturalną. Kobylencja także nie pozostaje w tyle. 10 sierpnia każdego roku na brzegach Renu odbywa się festiwal pod nazwą „Ren w płomieniach”. Wtedy to podczas jednego wieczoru na trasie Spay/Braubach-Koblenz wypływa około 70 łodzi na których pokładzie odbywają się w wieczornej romantycznej scenerii pełne uroku pokazy ognia, zakończone niezwykle efektowną inscenizacją płonięcia twierdzy Ehrenbreitstein. Do dla uzyskania tego rodzaju efektu artyści nie szczędzą płonących na czerwono ogni bengalskich.

Koblenz festiwal Ren w płomieniach

Odwiedzając Koblenz pierwszą niedzielę lipca można zarezerwować na „Galę Augusta”, to jednodniowa akcja poświęcona królowej Auguście Marii Sasko-Weimarskiej, żonie pruskiego cesarza Wilhelma I, która żyła w latach 1850-58 na lokalnym zamku. Ten dzień zawsze połączony jest z odbywającymi się równocześnie dnami UNESCO. Podczas Gali Augusta na brzegach Renu odbywają się koncerty, przedstawienia, pokazy i mnóstwo innych rzeczy potrafiących sprawić radość każdemu.

Zakochaj się w Koblenz am Rhein

 

Zatem jeśli podoba Ci się opis, odwiedź to pełne kościołów, rzeźb, fontann, pałaców i ciasnych, zabytkowych uliczek miasto. Z pewnością nie będziesz się tu nudził. Jak najszybciej zarezerwuj podróż na Flotea.pl .

Czy wiesz, że na Flotea.pl znajdziesz busy a także autokary do i z Niemiec ? Kliknij i sprawdź oferty wielu przewoźników.

Paryż historie zapomniane – najszybszy pasażerski samolot świata

by

Tragedia w Paryżu

Najszybszy pasażerski samolot świata – Jest 25 lipca 2000 r. z lotniska Charles`a de Gaull`a podrywa się do lotu naddźwiękowy pasażerski samolot- Concord Air france 4950 i jest to Najszybszy pasażerski samolot świata, niestety coś idzie nie tak. Z silnika na lewym skrzydle jeszcze na ziemi zaczyna zaczyna wydobywać się ogień. Niestety samolot przekroczył już prędkość krytyczną i musi wzbić się w powietrze. Następują chwilę grozy. Pilot postawiony w takiej sytuacji ma tylko jedno wyjście. Może wykonać w powietrzu jak najszybszy obrót i ponownie wylądować.

Najszybszy pasażerski samolot świata

Niestety po parunastu sekundach jest już w takim stanie, że sterowanie przestaje być możliwe. Następuje katastrofa. Concord linii Air France rozbija się o budynek oddalonego o kilkanaście kilometrów hotelu „Les Relais Bleus” w Gonesse pod Paryżem. Ginie 113 ofiar: 100 pasażerów, 9 osób załogi wraz z pilotem oraz 4 osoby znajdujące się w hotelu (m.in. dwie Polki) znajdujące się w tej tragicznej chwili w hotelu.

 

Filmy ukazujące upadek Concorda

można dziś spokojnie odnaleźć na Internecie. Pokazują one nie jedynie samą tragedię ludzką, ale też jednocześnie są symbolem powolnego upadku wielkiego ludzkiego projektu. Upadku marzenia o najszybszym, powszechnie dostępnym środku komunikacji, dzięki któremu pokonanie odległości z Europy do Ameryki trwało jedynie niecałe 3,5 godziny. Katastrofa Concorda ma w sobie coś podobnego do tragedii Titanica, niemniej, nie była aż tak spektakularna. Już nieco wcześniej legenda francusko-brytyjskiego projektu trochę rdzewiała. Paryska katastrofa była jedynie kolejnym gwoździem do trumny ludzkiego marzenia o pasażerskim samolocie z którego pokładu można widzieć zakrzywienie Ziemi.

Idea pasażerskiego samolotu naddźwiękowego niemal od początku przełamania bariery prędkości dźwięku kiełkowała w głowach wizjonerów i konstruktorów. Jako pierwsi ambitnego zadania podjęli się Francuzi i Anglicy jeszcze w latach sześćdziesiątych. Projekt okazał się na tyle drogi i skomplikowany, że dla jego dokończenia potrzeba było złączyć siły. W 1962 r. powstało konsorcjum złożone z francuskiej firmy Seat Aviasion i British Aircraft Corporation. Przedsięwzięcie wsparły rządy obu krajów i w ciągu paru lat, już wspólnie, opracowano techniczne szczegóły. Concord samą nazwą miał także nawiązywać do współpracy. Jego nazwa w dosłownym tłumaczeniu oznacza „jedność, zgoda”.

FLOTEA to najwygodniejszy sposób na dotarcie do lotniska w Paryżu

 

Pierwszy lot nowego cuda techniki

odbył się w 1969 r. w Touluse roku a towarzyszyło mu niezwykłe zainteresowanie mediów- niczym jak za czasów pierwszych lotów z początków XX wieku. Próba okazała się pomyślna i w ciągu siedmiu lat samolot wprowadzono do normalnego użytku. Z miejsca zaczął robić niebywałą karierę. Posiadanie w swojej flocie powietrznej Concorda stało się marzeniem wielu linii lotniczych. Concorda zakupiły wszystkie największe wówczas linie lotnicze świata

Warto poświęcić słowo temu jak wyglądał lot tym naddźwiękowym cakiem. Otóż jego pasażerów zawsze traktowano priorytetowo. Szczęśliwcy posiadający bilet nie musieli przechodzić rutynowej odprawy bagażowej i celnej. Już na lotnisku były przeznaczone dla nich specjalne poczekalnie z wyjątkowo wygodnymi miejscami. Na pasie startowym Concord także był traktowany priorytetowo.

Zarówno przy starcie jak i lądowaniu zawsze miał pierwszeństwo, przez co nigdy w historii nie doszło do spóźnienia, poza jedynym, feralnym lotem z Paryża Na pokładzie nie było klas. Posiłki na pokładzie podawano na specjalnych, porcelanowych talerzach, a z okazji przełamania prędkości dźwięku serwowano pasażerom szampana. Oczywiście przelot Concordem, nie należał do tanich przyjemności. Był to luksus jedynie dla najbogatszych. Ale wg ludzi lecącym nim było warto. Tylko Concord oferował przeloty na wysokości 18 km.

Mimo ogromnej sympatii dla Concorda, szybko wyszły także na jaw jego niedoskonałości. Samolot był energochłonny, spalał ogromną ilość paliwa. Swoje dołożył również kryzys paliwowy lat siedemdziesiątych. Hałas jaki emitował samolot wielokrotnie przekraczał również normy, przez co coraz władze, w USA zaczęły wydawać zakazy lądowania na tamtejszych lotniskach. Zamiast 80 początkowo zamówionych do realizacji samolotów, liczba wyprodukowanych Concordów zatrzymała się na 16 maszynach. Sen Concorda trwał. Aż do feralnego 25 lipca 2000 r.

Wygodnie miejsca siedzące

 

Śledztwo po katastrofie

Jak wykazało śledztwo po katastrofie, winę za tragedię ponosiła metalowa część podwozia jaka odpadła od startującego parę minut wcześniej rejsowego samolotu. Niepozorny kawałek metalu rozerwał oponę a strzępy gumy co miała wpływ na uszkodzenie zbiorników paliwa. Mała iskra która wytworzyła się przy okazji zapoczątkowała tragedię. Chodź projektanci po katastrofie podjęli wielki wysiłek, m.in. wzmocniono konstrukcję obudowy zbiornika paliwa, a samolot wyposażono w lepsze opony, upadku legendy nie dało się już powstrzymać.

Ograniczano powoli loty najsłynniejszym samolotem pasażerskim w dziejach, aż w końcu zaprzestano jego eksploatacji. Concord, mimo zaledwie jednej katastrofy nie spełnił do końca swej misji, miał być najszybszy, najlepszy, najbardziej prestiżowy i nigdy nie ulec awarii.

Dnia 26 listopada 2003 r. odbył się ostatni lot Concordem. Pożegnanie legendy odbyło się z iście królewskimi honorami. Sam królowa Elżbieta w towarzystwie premiera Francji obserwowała moment podejścia do lądowania, Najszybszy pasażerski samolot świata Concord w ostatnich chwilach lotu towarzyszyły myśliwce RAFu. Na płycie lotniska nie obyło się bez łez i szampana. Można było odnieść wrażenie, że odchodzi ktoś bliski a nie jedynie środek transportu.

Concord jako Najszybszy pasażerski samolot świata, bez wątpienia nieco wyprzedził swoją epokę. Być może gdyby nie ekonomia i strach przed lataniem po zamachu na WTC w 2001 r. do dziś dalej oferowano by naddźwiękowe podnóże za ocean. Zapewne reaktywacja Concorda to zapewne kwestia czasu i gdy tylko postęp techniczny wykona kolejny krok naprzód będziemy znów mogli cieszyć się z dobrodziejstw powszechnie dostępnej naddźwiękowej podróży powietrznej.

Z Paryża w wybrane miejsce w Polsce dostaniesz się znajdując w łatwy sposób tanie połączenia Autobusem lub Busem door to door

Jak podróżować bezpiecznie? 3 zasady, o których warto pamiętać

by

Jak podróżować bezpiecznie? 3 zasady, o których warto pamiętać. Długa podróż samochodem lub autobusem może być sporym obciążeniem dla naszego organizmu. Jak się do niej przygotować? Co zrobić, by zapewnić sobie maksimum komfortu w czasie jazdy?

Nie przeciążaj kręgosłupa

Kiedy przez wiele godzin podróży autobusem siedzisz w jednej pozycji, narażasz się na ryzyko bólu kręgosłupa. Podobne konsekwencje może mieć podnoszenie i przenoszenie ciężkiego bagażu. Wielokrotne powtarzanie takich czynności oznacza ogromne przeciążenia dla kręgosłupa i może doprowadzić nawet do przemieszczenia dysków.

Jak zminimalizować ryzyko kontuzji? Jest na to kilka prostych sposobów. Najlepszą przyjaciółką kręgosłupa w podróży jest tzw. poduszka lędźwiowa. Jeśli natomiast masz dużo bagażu, zapakuj go do dwóch mniejszych toreb zamiast do jednej wielkiej. Pamiętaj również, by podnosząc ciężkie rzeczy najpierw przykucnąć, a następnie dźwignąć je prostując obie nogi. Sam bagaż najłatwiej będzie Ci nosić w obu rękach – rozłożysz wtedy równomiernie ich ciężar.

Dbaj o nogi

Długotrwała podróż w pozycji siedzącej to ogromne wyzwanie dla naszych nóg. Gdy tkwimy w bezruchu, ze zgiętymi nogami, a do tego mamy na sobie za ciasne ubranie, musimy liczyć się z problemami związanymi z przepływem krwi. Są one najgroźniejsze dla osób z nadwagą, starszych, chorych oraz stosujących terapię hormonalną.

By zapobiec tego rodzaju problemom, dopieszczaj nogi w czasie podróży i wykonuj proste ćwiczenia. Prostuj nogi, masuj je od kostek do kolan, kręć stopami kółeczka, napinaj i rozluźniaj mięśnie łydek. To wszystko pomoże Ci usprawnić przepływ krwi i uniknąć obrzęków. Jeśli masz żylaki, zaopatrz się w rajstopy lecznicze i koniecznie załóż wygodne buty.

Pij czystą wodę

Unikaj słodzonych napojów gazowanych i wody niepewnego pochodzenia. Picie tych pierwszych podczas podróży może skończyć się bolesnym wzdęciem. Z kolei brudna woda to niemalże gwarancja biegunki i gorączki.

Jak ich uniknąć? Pij w podróży przede wszystkim czystą wodę mineralną. Składniki zawarte w wodzie gazowanej niszczą większość mikroorganizmów – w tym również te, które powodują biegunki.