Pasażer VS Przewoźnik Przewozy busem – z adresu na adres

by

Jak pogodzić przewoźników i pasażerów?

Spróbuję w pierwszej kolejności I dzisiejszym artykule pokazać z czym zmaga się przewoźnik prowadzący firmę transportową przewozu osób, wożący pasażerów z Adresu na Adres.

W drugiej kolejności – II kolejnym artykule  pokażę z czym zmaga się pasażer korzystający z usługi tego przewoźnika.

III artykuł mam nadzieję zażegna wzajemne pretensje do siebie, a także pokazać obopólne korzyści i znaleźć optymalne rozwiązanie.

 

Zaczynamy od przewoźnika wożącego pasażera Busem z Adresu na Adres

Jest to zazwyczaj mała firma transportowa prowadzona przez jedną lub kilka osób. Model biznesowy jest prosty, w skrócie – kupić Busa z 9 miejscami 8 +1 kierowca – zabierać ludzi z domu i zawozić za granicę tam gdzie wskażą, a więc klasyczny biznes Busy door to door lub inaczej Busy z Adresu na Adres.

Ale… czy napewno to jest takie proste jak to się wszystkim wydaje? ..co musi zrobić taki przewoźnik żeby zacząć ZARABIAĆ?…rozłóżmy to na czynniki pierwsze.

Ok. więc od początku, co musi zrobić przyszły przewoźnik, jak pracuje i czym się zmaga:

1. Kupić BUSA

– koszt około używany 60 000zł – nowy 120 000zł

2. Może jeździć sam, ale jeżeli ma już dwa busy auta musi..

– zatrudnić kierowcę.
– koszt około 2500ł

3. Przyjmować zamówienia od pasażerów.

– odbierać kilkanaście czasami kilkadziesiąt telefonów dziennie

– tylko część z odebranych połączeń to zrealizowane zamówienie, pasażerowie czasami chcą się tylko zapytać, pogadać wyżalić się z problemów i opowiadają przeróżne historie, a przewoźnik to nie jest psychoterapełtą, on odbiera telefon żeby przyjąć zamówienie i bądźmy szczerzy – nie interesuje go to że mąż ma urodziny, że dziecko tęskni, że pasażer jest chory, lub pracodawca nie zapłacił.

– kiedy przewoźnik wysłucha żali pasażera o ile potrafi zachować spokój (zasada klient nasz pan) i przyjmie zamówienie, a ten sam pasażer zadzwoni jeszcze do kilku innych przewoźników nie mając pojęcia że przewoźnicy ze sobą współpracują. I ten sam pasażer zamówi ten sam przejazd jeszcze u dwóch kolejnych!

– kiedy pasażer nie odbiera telefonu tuż przed odjazdem, przecież umówił się! przewoźnik mu uwierzył w jego historię, może nie współczuł ale wysłuchał – przyjął zamówienie – a pasażer ma go w dupie?

– pasażerowie nie mają litości, dzwonią nawet o 4:10 rano do szefa, bo bus miał być na 4:00 i nie dzwonią do kierowcy tylko do firmy, pasażerowie nie rozumieją że Pani wsiadająca wcześniej, mogła pakować się trochę dłużej.
Także nie mogą zrozumieć, że wyczynem jest znaleźć podany adres na wiosce w środku nocy, a przeciez kierowca robi co może.

2. Prowadzić księgowość samemu lub zlecić to firmie zewnętrznej.

– koszt około 300zł miesięcznie

3. Ogłosić się w lokalnej prasie i portalach internetowych.

– płacąc wcale nie takie małe kwoty za publikację ogłoszenia
– gazeta od 200zł nawet do 1500zł i więcej
– dobry lokalny portal internetowy ok. 600zł na tydzień i więcej

4. Założyć stronę internetową i najlepiej wypozycjonować ją w wyszukiwarce google. bo inaczej będzie bezużyteczna.

– płacąc za pozycjonowanie około 1500zł miesięcznie za
– pozycjonowanie nie oznacza że będzie pokazywał się na pierwszych pozycjach odrazu
– to będę tylko wybrane frazy kluczowe, takie jak busy z niemiec do polski itp.
– za kwotę 1500zł to około 30 – 50 pozycjonowanych fraz, a co z resztą? trzeba płacić więcej;)
– pozycjonowanie to długotrwały proces, od kilku do kilkunastu miesięcy, który nigdy się nie kończy, to ciągła walka o wysoką pozycję w wyszukiwarce google.

5. Płacić za kampanie reklamowe swojej strony internetowej w google adwors.

– koszty? …mozna wydać każdą kwotę;)
– minimum 30zł dziennie na kilkanaście fraz kluczowych co daje 900zł miesięcznie na jeden kraj

6. Kreować w social mediach typu Facebook swój wizerunek i stąd zbierać pasażerów.

    – płacić za kampanie reklamowe na Facebooku.
– Zamieszczać dobre posty, zajmuje to sporo czasu i trzeba mieć pomysł jak zaciekawić swojego odbiorcę 😉
– zamieszczać kampanie płatne na facebooku, koszt to wydane min. 30zł dziennie 900zł miesięcznie.

7 . Korzystać z zewnętrznych wyszukiwarek przewozu, jest ich sporo.

– Czy te wyszukiwarki napewno dobrze kierują ruch do tego przewoźnika dokładnie pokazując miejsca które obsługuje ten przewoźnik?
– Czy tylko oferują reklamy np. z Polski do Niemiec, z Holandii do Polski itd.

Zobacz co daje platforma FLOTEA – to bardzo precyzyjnie pokazane oferty przewozu.

Podsumowując..

Przewoźnik prowadzi jak widzisz firmę prawie 24 godziny na dobę, płaci za paliwo, OC, pracownikowi, promocję swojej firmy, utrzymanie itd. I każdy pasażer jest dla Przewoźnika na wagę złota – każde nieuzasadnione porzucenie zamówienia to dla przewoźnika realna strata wysokości 1/8 wyjazdu na który spokojnie miał kilku innych pasażerów. To nie są 40 osobowe Autokary, W busie każdy fotel musi zarabiać! Jeżeli bus jedzie z 4 pasażerami to kurs wychodzi praktycznie na 0.00zł

Ale pieniądze to nie wszystko,

przewoźnik zdecydował sie na taką pracę, robi to bo chce, ale chce mieć też jak każdy człowiek chwile wytchnienia, a nic tak nie napawa optymizmem i daje „wiatr w żagle” jak przyjemność z wykonywanej pracy i tego życzymy każdemu Przewoźnikowi dając do obsługi przewozów ułatwienia takie jak portal FLOTEA.pl i BUS-do-POLSKI.pl my nie rozwiązemy wszystkich problemów, ale znacznie redukujemy koszty związane dotarciem pasażera do przewoźnika.

cdn… w kolejnym artykule zajmiemy się pasażerem;)

Busy i Autobusy do Wuppertal

by

Wizyta w Wuppertal…

Tutaj na końcu artykułu znajdziesz przewozy osób z Polski do Niemiec Wuppertal, ale teraz napiszę kilka ciekawostek o tym mieście, ponieważ nie ma fajniejszego miasta w Nadrenii Północnej-Westfalii niż Wuppertal. O mieście Wuppertal mogło słyszeć bardzo mało osób. Znane jest ono na pewno miłośnikom Niemiec, ponieważ to tam właśnie znajduje się miasto o takiej właśnie nazwie.

Wuppertal to ładne miasto

Jeżeli nie widzieliście nigdy kolejki, która jest podwieszana na szynie nad ulicą, to właśnie dlatego powinniście przyjechać do Wuppertal. Warto przyjechać z Polski do Wuppertal, bo właśnie tutaj możecie zobaczyć takie cuda. Podwieszana kolej Schwebebahn ma ponad 13 kilometrów długości na ulicą i w korycie rzeki Wupper na lustrem wody robi fantastyczne wrażenie, a funkcjonuje od 1901 roku. Ta kolejka jest bardzo szybkim i wygodnym połączeniem dzielnic Oberbarmen-Barmen i Vohwinkel. Kolejka ta powstała ponad 100 lat temu i wszystko jest zachowane tak jak w chwili uruchomienia,  zmieniło się tylko jedno, podczas 45 minut jazdy, jesteś zapraszany na pyszną kawę.

Kolejka nad rzeką

Wuppertal jest bardzo młode

Trzeba przyznać, że jest to stosunkowo młode miasto, ponieważ powstało ono dopiero 1 sierpnia 1929 roku. W tym kraju jest wiele innych miast, które mogą pochwalić się dłuższym istnieniem. Pomimo tego miasto Wuppertal jest bardzo prężnie rozwijającym się ośrodkiem. Nazwa tego miasta wzięła się od rzeki Wupper.

Turystów do tego miasta na pewno przyciągnie aquapark, który szczególnie w okresie letnim cieszy się sporym zainteresowaniem mieszkańców oraz osób przyjezdnych.

Aquapark Wuppertal

Sprawdzeni i zaufani przewoźnicy

Sprawdzeni i wyselekcjonowani przewoźnicy z licencją na przewóz osób w całej Europie, to właśnie przewoźnicy sprzedający swoje bilety na Flotea.pl tutaj kupisz bilet Autobusowy lub zamówisz Busa który przewiezie Cię z Adresu na Adres lub tutaj pobierając aplikację mobilną na swój telefon, bez względu na to jaki masz model telefonu.

 

Ułatwiaj sobie życie i pobierz aplikację na swój telefon

      iPhona-iOS       i       Samsunga, Sony itd.-Android